Tuesday, 7 January 2014

CELCOM oh CELCOM

Assalamualaikum.....

Kali ni nak cerita pengalaman aku menggunakan CELCOM POSTPAID. Aku start ambil plan internet yg harga RM68/month bulan Oktober 2013 dan tak terikat dengan kontrak.Apa yang aku faham, bila dah tak ada kontrak,maknanya kalau line dah kena sekat dan tak bayar,maknanya bil tak akan jalan..

Untuk bulan pertama dan kedua tak ada masalah lansung. Bil macam biasa dan bayar on time. Tapi, bila masuk bulan ketiga, tiba-tiba aku dapat mesej mengatakan yang penggunaan kredit anda sudah mencapai limit padahal baru je bayar. Dalam kehairanan, aku pun buat endah tak endah je.

Lepas tu, banyak pulak mesej dari no 36178 & 33232. Tu pun aku buat endah tak endah walaupun hati runsing.

Tiba-tiba, aku dapat mesej pulak menyatakan yang penggunaan anda sudah melebihi kredit limit dan line sudah di potong.

Siasat punya siasat, tengok bil apa semua,,, ambik kau....!!


Apa itu SMS content service?????
Search punya search, rupa-rupanya ramai pengguna celcom yang menghadapi situasi yang sama.

Memandangkan nombor ni atas nama laki aku, aku ingat nak terminate bulan 1 ni, jadi aku buat bodoh je simpan simcard tu buat perkasam.

Lebih mengejutkan aku bila dapat email menyatakan bil celcom ni semakin bertambah sebab dia charge macam biasa. Bukan ke bila tak ada kontrak, bil tak akan jalan macam tu je. Total kena bayar RM200+++. OH MY GOD!!!

Hari ni jugakla celcom telefon laki aku pasal bil ni. Lepas tu laki aku pulak pot pet pot pet kat aku... Last2, dia ajak aku pergi terminate nombor ni keesokkannya.

Bila dah jumpa org kat celcom, dia kata memang salah aku sebab aku response pada mesej dari pihak ketiga ni. Seingat aku, tak pernah la pulak.Tapi tak taula KUT-KUT ter respone. So, kena bayar jgk. Untuk yang bulan tak guna pun, kena bayar jugak sebab memang sistem macam tu katanya walaupun tak ada kontrak dan selagi tak terminate. Yang lagi sedihnya, dia hanya boleh terminate betul-betul bila sampai bil yang seterusnya dulu sebab tarikh dah melebihi tarikh bil... seminggu je pun.

Tapi nak buat cm mane. Redho jela. Terpaksala bayar ansur-ansur...

Jadi, buat pengguna-pengguna celcom yang lain, berhati2la dengan mesej merapu-rapu yang sampai kat inbox korang. Berfikir dan tengok betul-betul dulu sebelum bertindak...

Sekarang ni, aku dah blacklist kan CELCOM. Aku cuba guna U mobile pulak....

No comments:

Post a Comment